دبير كل حزب اسلامي كار گفت كه فهرست انتخاباتي اين حزب هنوز نهايي نشده است اما در نهايت از فهرست ائتلافي اصلاح‌طلبان حمايت خواهند كرد.

«حسين كمالي» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، با بيان مطلب بالا اظهار داشت: احزاب و گروه‌هاي سياسي فعاليت خود را در ارتباط با تعيين افرادي كه آماده مي‌شوند تا مسووليت‌ها را بپذيرند، آغاز كرده‌اند، حزب اسلامي كار نيز همراه با ساير شركاي خود فعال شده و مشغول به كار است، هم‌چنين افرادي را كه براي كانديدارتوري اظهار تمايل كرده‌اند، مشخص كرده است.

وي ادامه داد: افرادي كه با ما همكاري دارند يا افراد ديگري كه در ساير گروه‌ها هستند، به صورت جمعي در ستاد انتخابات ائتلاف اصلاح‌طلبان مورد بررسي قرار مي‌گيرند و طبعا آنهايي كه انتخاب مي‌شوند به عنوان كانديداي نهايي وارد رقابت خواهند شد.

كمالي تصريح كرد: مرحله قبل از اين كه شرايط بعدي انتخابات به چه صورت باشد و آيا افراد مورد استقبال قرار مي‌گيرند، تعيين صلاحيت كانديداست كه اگر نامزدها تاييد صلاحيت شوند، زمينه حضور افراد شايسته و توانمند از هر دو جناح سياسي كشور براي مجلس خبرگان و شوراها فراهم مي‌شود؛ اما اگر اين امر اتفاق نيفتد، كار مشكل خواهد شد.

وي با ابراز اميدواري نسبت به برگزاري انتخابات سالم و آزاد گفت: هر چقدر ميزان مشاركت مردم افزايش پيدا كند و انتخابات آزادتر برگزار شود، براي نظام بهتر خواهد بود و موجب استحكام انقلاب مي‌شود.

دبير كل حزب اسلامي كار درباره ارايه فهرست حزب متبوعش در انتخابات شوراها و ميان‌دوره‌اي مجلس نيز گفت: حزب اسلامي كار فعاليت خود را همراه با ساير احزاب اصلاح‌طلب پيش مي‌برد و كانديداي خود را به مجموعه معرفي مي‌كند كه اميدواريم افرادي كه در نهايت انتخاب مي‌شوند، منافع ملي را در نظر داشته باشند و به مصالح كشور فكر كنند.

كمالي درباره شباهت‌هاي فهرست حزب اسلامي كار با فهرست جبهه اصلاحات نيز به ايسنا گفت: اين دو فهرست تا حدودي زيادي به هم نزديك هستند، اما هنوز ليست ما براي ارايه به ستاد انتخابات نهايي نشده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه اگر اعضاي پيشنهادي حزب اسلامي كار در فهرست نهايي جبهه اصلاحات نباشند، باز هم در ائتلاف خواهند ماند، گفت: اساس ائتلاف بر آن است كه مجموعه‌اي از افراد مي‌پذيرند كه با هم همكاري داشته باشند، در گذشته برخي خودخواهي‌ها و يا تمايلات به كانديداي حزب متبوع، باعث شد كه نتوانيم به توافق كامل و جامع برسيم، اما در اين دوره شرايط متفاوت است و افراد پذيرفته‌اند كه اگر كانديدايشان در فهرست نهايي نباشد باز هم در ائتلاف بمانند و از كانديداهاي ائتلاف حمايت كنند؛ اين به عنوان يك سياست كلي مطرح است، حال اين‌كه اعضا و گروهها تا چه اندازه به آن پايبند باشند، در مراحل بعدي مشخص مي‌شود.

كمالي هم‌چنين ائتلاف اصلاح‌طلبان و ميزان موفقيت آنها در انتخابات را با شرايط انتخابات مرتبط دانست و گفت: اگر شرايط انتخابات رقابتي و مناسبت باشد، اين احتمال وجود دارد كه هر گروهي برنده باشد. مهم آن است كه انتخابات آزاد و رقابتي باشد و كانديداها به هم احترام بگذارند و هيچ كس درصدد آن برنيايد كه به فرد يا گروهي بي‌احترامي كند، همه بايد توجهشان به منافع ملي باشد و در آن جهت گام بردارند.

وي ادامه داد: اگر خودخواهي‌ها ما را در برنگيرد و منافع ملي مهم باشد، اين احتمال وجود دارد كه هر كسي كه بتواند بيشتر با جامعه گفت‌وگو و مردم را قانع كند، به نتيجه مطلوب برسد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا